Frode med et elegant hopp utfor en skavel. Ganske idylliske forhold i dag.
Fra tur:Drangen (Stortind) 15. April, 2012

• Revtind

Fylke: Troms
    Kommune: Gratangen
    Kartblad: M 1332 II Astafjorden
    (tips, kjør nettleseren i fullskjerm, F11 i Windows)

Når høydemetrene med skog er unnagjort, er dette en flott, men forholdsvis lang tur. Fra toppen er det fin utsikt mot Grovfjord i nord og Novafjell i vest. Nedfarten på ski er ikke ille.

Følg E10 fra Harstad mot Narvik, og ta av ved Snubba (etter Bogen) mot Grovfjord. Kjør så forbi Skoddebergvatnet, og følg Saltvatnet et stykke til Rørelva akkurat er passert. Her parkerer man på utkjørsel på venstre side av veien. Det første stykket må man nesten ha skiene på ryggen, for her er skogen meget tett. Hold venstresiden av Rørelva oppover, til skogen blir tynnere og det flater litt ut. Her tar man på skiene, og vender sydøstover, inn mot Oldervatnet. Gå langs vatnet, og fortsett videre opp dalen til skaret. Her vender man nordvestover, og peiler seg inn mot ryggen som fører til Revtind. Følg ryggen i nordvestlig retning til toppen. Nedfarten følger mye samme vei som opp, med eventuelle variasjoner for de som ønsker. Nyt kjøringen, for de siste hundre høydemetrene tilbake til bilen er ikke det helt store.