Kristoffer setter fart i perfekt slush
Fra tur:Novafjellet 22. April, 2011

• Steinsåsen

Fylke: Troms
    Kommune: Harstad
    Kartblad: M 1332 IV Harstad
    (tips, kjør nettleseren i fullskjerm, F11 i Windows)

Steinsåsen er nok hovedsaklig en sommertur, og anbefales på det sterkeste hvis man ønsker flott og variert terrengsykling. Fra toppen er det god utsikt ned mot vannene i vest og Harstad by i nord.

Fra Harstad, kjør nordover og ta av mot Åsegarden ved Bergseng. Følg veien forbi Åsegarden, og ta til venstre mot Sørlia like etter passering Åsegarden leir. Etter bebyggelsen (i svingen) i Storvassbotn, parker på større parkeringsplass på venstre side. Her ser man tydelig traktorveien som går oppover Korsdalen. Følg denne, og etter hvert på sti, ta til venstre ved Korsdalsvannet. Stien går så til høyre for Ålvannet, og videre er det bare å holde høyden mot toppvarden(e).

Dette er nok hovedsaklig en sommertur, og det anbefales veldig å ta med terrengsykkelen. Turen har et meget bra stinett for sykling. Avslutt gjerne turen ned Middagsdalen, og finn så den mest forlokkende veien ned fra Pevannet.