[Avansert s�k]

Ingenting å utsette på hverken vær eller utsikt i dag
Fra tur:Bentsjordtinden 24. April, 2010

• Toppturer fra Troms og Nordland
    30. August, 2014: Morgentur på Smørdalskammen
    Fredags ettermiddag la vi av grde til Lofoten. Vret var flott, og etter en kjapp overnattng i telt var det Smrdalskammen p sykkel som stod p menyen. Vi hadde hrt mye flott om denne turen, og nr morgentken endelig slapp taket var vi p ingen mter skuffet. Vi syklet stien ut forbi kammen, og nt matpakken med flott utsikt. Teknisk sett var dette en grei tur. Som ventet ble det fin flyt i den lange nedfarten, og det hele ble avsluttet med litt mer teknisk nedfart fra Kiststeinheia. En tur som kan anbefales p sykkel.
    30. August, 2014: Formiddagstur på Vetten
    Vel nede fra Smrdalskammen, og etter en soft-is og en stor kopp kaffe p Leknes, la vi turen nordover med Vetten som neste ml for dagen. Stien opp til Vetten er godt brukt og meget tydelig, og turen er p mange mter ikke s ulik turen vi hadde tidligere p dagen. Det tekniske partiet er litt lengre p Vetten enn p Smrdalskammen, men ellers er stien veldig god, og de fleste vil fle seg trygg bde opp og ned. Turen ble gjennomfrt i strlende vr, og som p Smrdalskammen hadde hadde vi mye moro p tohjulingen. Godt fornyde med dagen returnerte vi til Harstad.
    02. August, 2014: Gamle l
    Det er lrdag, det var meldt bra vr, og planlagt sykkeltur var Stortind (i Drangen). Etter noen gratis hydemeter i bil fulgte vi rdmerket sti p sykkelsetet. Det var ingen ting si p stien oppover, og fram til langt oppe i hyden s er det meste fint syklende (i hvert fall nedover). Etter en time med noe vind p toppen var vi i gang med moroa. Teknisk, smteknisk, variert og morsomt. Flere hydepunkt, der kanskje flyten fra Sulavannet og ned m trekkes spesielt fram.
    13. Juli, 2014: Flott sykkeltur opp Siriskolten p
    Nok en litt sen rapport, men forrige sndag hadde vi lagt turen til Tjeldya, med tohjulingene p taket. Vret var upklagelig og vi s fram til sykkelturen opp til Siriskolten. Flott og godt merket sti for sykling, selv om vi i noen partier mtte trille litt p oppfarten. P nedfarten sykler man det meste, og spesielt det verste partiet er nydelig. En vakker dag for turvirksomhet ble avsluttet med et forfriskende bad i Ramsundet.
    12. Juli, 2014: Med sykkel over t
    P grunn av ferietid noe sen rapport p denne turen. Forrige lrdag l tken lavt over Harstad, og vi kjrte ut til Kvfjord med tohjulingene for komme over tken p Storhornet. Oppe ved Lomvannet var det bl himmel, og etter et kjapt bad i Hornvannet var det fin sykling til toppen. Starten av turen er traktorvei, men denne gr over i sti fra vannet og videre. Noe teknisk opp Reinspelen, og oppover her blir det litt trilling. Men stort sett fint sykle ned her. Alt i alt ikke et grnt sykkelalternativ.
    01. Juli, 2014: Ettermiddagstur til Vollstadheia, en sykkeltopp med mange muligheter
    Tirsdag la vi av grde med sykkel fra Srvika med Vollstadheia som ml. I starten gr det for det meste p traktorvei, men nrmere toppen er det ren stisykling. Noen smtekniske partier under toppen, ellers er dette en relativt lettsyklet tur. Til Vollstadheia kan man komme seg p mange ulike vis. Det raskeste er kanskje start fra Fauskevg, men nsker man en litt lengre tur s er Srvika et godt alternativ, som gir en variert og fin sykkeltur.
    28. Juni, 2014: Mye sn
    I helga var det duket for nok en tur p Saltfjellet, men n med sykkel i stedet for ski. Vrt egentlige ml var Bolnatind vest for Polarsirkelsenteret, men snmengdene gjorde at dette ikke en gang ble vurdert ved ankomst. Turen ble heller lagt stover mot Svangsfjellet. Kos og fin sykling p sti og sva i starten, men opp i hyden var det ikke akkurat tilrettelagt for flyt p sykkelen. Uansett, flott dag ute, og like flott avslutte med drikke og grillet biff ved lavvoen.
    08. Juni, 2014: Helgetur til Lyngen og et par turer p
    I helga var det familirt treff i Lyngen, og skiene ble naturlig nok med p turen. Lrdag la vi av grde mot Kavringtind, men i meget tett tke bommet vi litt p hvor snen hadde lagt seg mot toppen. Sndag ble Istind lenge vurdert, men vi endte opp med nok en tur opp mot Kavringtind. I flott vr kunne vi ta p skiene i tregrensen, og med unntak av de siste hydemetrene var det sn hele veien, men bare s vidt. Vi fulgte den stre topprenna opp, og det var ogs her vi hadde den fineste delen av nedfarten. Deilig med ski, men det sprs om ikke dette var siste turen denne sesongen.
    30. Mai, 2014: Ei kald ei p
    I helga ble turen lagt til Saltdal, og hva var da mer naturlig enn f seg en tur opp p Saltfjellets hyeste topp, lfjellet. Med det klingende fjellnavnet var det like naturlig at tursekken inneholdt en representant fra Mack. I helt fantastisk vr startet vi fra Kjemga stasjon, og den frste drye timen gikk til fots. Inne ved foten av fjellet tok vi p oss skiene, men pga noe stein og gjennomslag ble de siste stvendte hydemetrene igjen tatt til fots. Oppe p toppen var det vindstille og mange grader p rd side, og en 360 graders utsikt kunne nytes sammen med Tromsrepresentanten og noen brdskiver. Fin sr- og stvendt kjring nedover (vt, men ikke rtten sn), for s sette i gang med snflekkhopping tilbake mot bilen.
    25. Mai, 2014: Strengt tatt sykkelsesong, men litt mer ski skader likevel ikke
    Han var litt sur i vinden, men ellers et nydelig vr da vi p sndag atter en gang la p trask opp mot Middagstind i Kvfjord. I vestflanken var det stort sett le, og derfor stoppet vi ved storsteinen denne dagen. Etter en lengre lunsj var det bare nyte nedfarten i flott vrslusj. Det gr mot sommer, men enn er det fullt mulig kjre ski fra toppene, dog m man pberegne noen hydemeter til fots i omrdet rundt Harstad.
    Arkiv [1]

Akkurat nå inneholder databasen 5427 bilder fordelt på 363 ulike turer (totalt 186 distinkte topper)