I starten fulgte vi gode spor. Kåre leder an, Trym, Ingrid og Stine følger på.
Fra tur:Rørnestind 28. April, 2013

• Kongsviktind

Det er 5 turer til denne toppen i databasen
    Velg dato under hvilken tur du vil se bilder fra
    10. Februar, 2013: Fra gråvær til en helt fantastisk tur på Kongsviktind (12 bilder)
    Noe vekslende værmelding for søndagen, og vi la på vei langs Tjeldsundet, med Skitneskartind som egentlige plan. I gåingen ble planen endret, og vi la oppover østryggen av Kongsviktind. Skiftende vær, men etter noe venting på toppen klarnet det opp. Etter en rask travers under sørsiden av toppen, var det bare å hive seg rundt nedover framsiden av tinden. Forholdene var helt fantastiske, og vi fikk en nedfart som kommer til å stå lenge i godminneboken.
    17. Mars, 2012: Harstad HighCamp dag 2: Flott tur, men ikke tidenes føre, til Kongsviktind (14 bilder)
    Lørdag tok vi søringene med oss ut til Tjeldsundet, og etter litt diskusjon var vi på vei opp baksiden av Kongsviktind. Det var noe vekslende vær denne dagen, og det ble dessverre tidlig klart at nedfartsforholdene ikke skulle bli det helt store. Når vi nærmet oss toppunktet fikk vi et godværsvindu, og i spennende lysforhold kunne søringene nyte oppholdet på Kongsviks tak. Greie kjøreforhold i det øverste henget, men ellers var det ikke mye snøsprut rundt skiene. En fin dag uansett!
    27. August, 2011: Hyggelig møte med troll og rein på Kongsviktind (22 bilder)
    Planen for dagen var egentlig en tur til Gullesfjorden, men på veien ble det endringer, og vi tok av mot Sætran i Kongsvik. I dag var det årsmøte i trollenes landsforening inne i dalen, og det var bare så vidt vi fant plass til bilen mellom alle de skumle trollene. De skulle heldigvis ikke følge oss til Kongsviktind, så vi hadde hele fjellet for oss selv (med unntak av rein da). Flott og luftig på toppen, og tilbake i lavlandet var alle trollene forduftet, men alle trolltingene stod igjen. Skummelt...heldigvis er vi hjemme igjen nå.
    05. April, 2010: Påsken avsluttes med en luftig og fin tur til Kongsviktind (28 bilder)
    Da var det siste feriedag, og det gode været vil ikke helt slippe tak. Turen i dag gikk til Kongsviktind, normalt sett en veldig fin topp for skikjøring. Dessverre var ikke kjøreforholdene helt med oss i dag, men på alle andre måter var dette en verdig avslutning på påsken. Hele turlaget fikk vært på toppunktet, og herfra var det en aldeles nydelig utsikt. Uansett føre, nedfart er alltid gøy, og tilbake i bilen var det bare å begynne nedtellingen til neste påske.
    29. Mars, 2009: Dårlig timing av værforholdene på turen til Kongsviktind (5 bilder)
    Turen startet innover Kongsvikdalen i nydelig vær, men oppover mot toppen skyet det dessverre over. Hengeskavler, noe dårlig sikt og en demokratisk avgjørelse gjorde at toppen ikke ble besteget til fulle denne gang. Men Kongsviktind har potensiale, så vi kommer sterkere tilbake neste gang. For ordens skyld, når vi kom tilbake til bilen var det strålende vær igjen.